Näringslivet Västra Götaland är en kommersiell affärstidning med ambitionen att ge kunskap, inspiration och idéer från och om företagen i regionen.
En annorlunda affärstidning.
Ja, en annorlunda, intressant och nyttig affärstidning. Nästan alla våra artiklar skriver vi ihop med våra kunder, som betalar oss för att jobba med att stärka deras varumärken – sponsrat innehåll – genom att berätta för er läsare om deras företags smarta innovationer, människor, produkter och tjänster. Många företag och varumärken gömmer massor av intressanta saker under huven som aldrig kommuniceras brett – det vill vi ändra på.
NaringslivetVGL.se är en del av MARATON GROUP Media Network. MARATON GROUP är ett digitalt, modernt mediahus som äger och förvaltar +200 nischade tidningsvarumärken i europa. Den huvudsakliga affärsidén är att hjälpa företag att bygga livskraftiga och attraktiva varumärken genom att berätta deras story och ladda deras varumärken med ärlig information som är nyttig för kunden att känna till. Detta gör vi genom att bygga våra egna varumärken så som NaringslivetVGL.se starkt och skapa en plattform där både läsare och annonserande företag känner sig hemma.
Även om mycket av vårt innehåll inte är strikt redaktionellt utan skapat i samspråk med våra kunder kommer vi alltid att sätta läsaren i förarsätet och fokusera på att skapa ett upplevt läsarvärde.
Victor Wennberg, Commercial Manager @ MARATON GROUP
Varför lokala affärstidningar?
Det finns en uppsjö av etablerade rikstäckande affärstidningar som mestadels skriver om de stora och många gånger börsnoterade företagen eller de riskkapitalfinansierade digitala företagen. Sannolikt mindre än 0,1% av Sveriges företag får allt mediautrymme.
Vi, och vi hoppas att ni likaså gärna läser om lokala företag, dess utmaningar, lösningar, produkter och tjänster. Det finns 10 000-tals duktiga entreprenörer och fina företag i Sverige – det är dem vi berör, det är deras story vi berättar.